کد تقویم

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی جز نابخرد نادان، دانش و دانشوران را سبک نمی شمرد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 آبان 29 , ساعت 7:4 عصر

مختصری از بیانات مقانم معظم رهبری با مردم اصفهان

در سال گذشته ملت ایران از یک امتحان عبور کرد، از یک فتنه عبور کرد. این معنایش فقط این نیست که حالا همه فهمیدند ملت ایران قوى است؛ بلکه معناى مهمتر آن این است که با این حرکت، با این قدرت بر عبور از فتنه و محنت، این ملت یک وضع جدیدى پیدا کرد؛ یک توانائى تازه‌اى در او به وجود آمد. تمام طول عمر انسان، قدم به قدم امتحانهاست. اگر ما بتوانیم بر هواى نفس خود غالب بیائیم، بتوانیم بصیرت خود را به کار بگیریم، بتوانیم موقع را بشناسیم، بدانیم کار لازم چیست و آن را انجام دهیم، این در ما یک مرتبه‌ى جدیدى از حیات به وجود مى‌آورد؛ این یک تعالى است، یک ترقى است. بنابراین روز بیست و پنجم آبان که یک روز برجسته و یک نماد است، چنین حالتى را براى مردم اصفهان دارد.
بیانات مقام معظم رهبری با مردم اصفهان

در جنگ هشت ساله، همه میدانند و اشاره هم کردند؛ اصفهانى‌ها با این یگانهاى گوناگون، در خطوط مقدم کار میکردند. خوب، این براى همه معلوم است. آنچه که براى خیلى‌ها معلوم نیست، نقش انسانهاى گمنام و بى‌ادعائى است که در طول این سالها در زمینه‌ى پشتیبانى‌ها فعالیت کردند؛ زنانى که در خانه بودند، بازاریانى که در کسب و پیشه‌ى بازار بودند، افرادى که در دستگاه‌هاى ادارى مشغول فعالیت بودند، جهادگرانى که انواع و اقسام خدمات را به جبهه میرساندند. از اینها شهیدداده هم داریم؛ کسانى که شهید شدند یا شهید دادند، ادعائى هم نداشتند و ندارند، اسمشان هم جائى نیست؛ اما در آسمانها مشهورند، در ملأ اعلى‌ شناخته شده‌اند. در محاسبه‌ى الهى، کوچکترین کارها گم نمیشود. این همه کاروان کمک‌رسانى از اصفهان، این همتها، این انگیزه‌ها، آن وقت خانواده‌ى این شهیدان. شهدا یک لحظه سختى را درک کردند و پرواز کردند؛ آنها که رنجى ندارند - «لاخوف علیهم و لاهم یحزنون» (3)- مسئله، مسئله‌ى خانواده‌هاست؛ پدرها، مادرها، همسرها، فرزندها، برادران و خواهران، داغدیده‌ها؛ اینها صبر کردند، اینها افتخار کردند. خانواده‌هائى در اصفهان هستند که سه شهید دادند؛ خانواده‌هائى که یک پسر داشتند، همان پسر را دادند؛ ابراهیم‌هاى زمان؛ اینهاست که هویت یک ملت را میسازد، اینهاست که یک ملت را به عزت میرساند.

یک ملت وقتى از ایمان برخوردار بود، احساس میکند هیچ کار او ضایع نمیشود، از بین نمیرود و بیهوده و باطل نیست. به برکت ایمان، همه‌ى کارهاى انسان معنا پیدا میکند؛ این ایمان را باید حفظ کرد. امروز ملت ایران به توفیق الهى توانسته است دشمنى‌هاى گوناگون را ناکام کند. در دنیا اساس دشمنى جبهه‌ى ضد اسلام با جمهورى اسلامى، مسئله‌ى ایمان این نظام و این جمهورى و این ملت به ارزشهاى الهى است؛ سردمداران مادى این را برنمیتابند. دشمنى‌ها به خاطر پابندى به ارزشهاى الهى است. این یک طرف قضیه.

طرف دیگر قضیه هم این است که حرکت پیشرونده‌ى ملت ایران در طول این سى و دو سال، آنچه که بود، به برکت ایمان الهى و اعتقاد به همین ارزشهاست؛ این پایبندى را با استحکام فراوان حفظ کنید. بدانید این پیشروى ادامه پیدا خواهد کرد و به توفیق الهى و به حول و قوه‌ى الهى، آن دشمنى‌ها هم به هیچ نقطه‌اى نخواهد رسید و ملت ایران پیروز همه‌ى این ماجراها خواهد بود.
بیانات مقام معظم رهبری



لیست کل یادداشت های این وبلاگ